top of page
Zoeken

De 3 letters waar die jouw marketing in ''eenvoudig modus'' zet

Laten we een snelle marketing test doen.


Stel, je runt een pizzeria. Een nieuwe zaak. Er is volop concurrentie.


Je moet concurreren, dusss… wat ga je zeggen?


Wat wordt jouw super specialiteit? Het ding dat jou onderscheidt en klanten aantrekt?


Meestal zeggen mensen:

  • "Onze saus is echt goed"

  • "We hebben echt goede kwaliteit"

  • "Onze pizza is echt lekker"

  • "We hebben een speciaal Italiaans recept, doorgegeven van oma"

  • "We gebruiken alleen verse ingrediënten"

  • "Ons deeg is heerlijk luchtig"


Maar hier is het grote probleem:


Jouw concurrenten zeggen precies hetzelfde!


Omdat iedereen deze dingen spontaan bedenkt.


Dus kom je in een situatie terecht waarin iedereen ongeveer hetzelfde zegt.


En voor de klant is het onmogelijk om te bepalen wie de waarheid spreekt. Welke pizza is écht goed en welke is eigenlijk maar middelmatig?


Dus je moet concurreren op iets dat anderen:


niet doen, of niet wíllen doen, of niet benoemen dat ze het doen.


En dat is precies wat Domino’s Pizza deed.


Toen zij begonnen, bedachten ze een USP. Een Unique Selling Proposition die hen direct onderscheidde.


Dit was de USP die zij gebruikte:


"Verse, warme pizza bezorgd binnen 30 minuten of het is gratis."


En als je HONGER hebt, kan die authentieke oma-recepten en speciale saus je gestolen worden.


Je wilt het warm en je wilt het NU.


Domino’s groeide in een krankzinnig tempo, puur op basis van die ene USP.


Een superkrachtige boodschap die hen direct onderscheidde.


Als je een bedrijf runt – welk bedrijf dan ook – is het een geweldig idee om een USP te hebben. Als je er nu geen hebt, is het slim om er een te ontwikkelen.


Sterker nog, de kans is groot dat je er al een hebt!


Het zit al in je bedrijf, klaar om ontdekt te worden. Als een dinosaurus fossiel dat wacht om opgegraven te worden.


Om je hiermee te helpen, heb ik een gratis rapport geschreven over dit onderwerp. Via de pagina door hier te klikken kan je hem downloaden. Geen kosten, geen addertjes onder het gras.


Tot snel,

Jordy


P.S. Een USP is waarschijnlijk het krachtigste wapen in je marketing arsenaal. We hebben al VEEL bedrijven geholpen er een te ontwikkelen – en het werkt elke keer weer. Dus het is een slim idee om dit rapport aan te vragen.


 
 
 

Comments


Neem contact op voor een gratis consult

bottom of page