top of page
Zoeken

De grootste fout die veel bedrijven maken met Meta-ads

Bijgewerkt op: 2 okt 2024

Als je een eigen bedrijf hebt, zal je er vast al weleens van hebben gehoord. Adverteren op Facebook. Het ziet het er lastig uit. Als je het scherm opent weet je niet waar je heen moet of wat je moet doen.

 

In het begin waren het 11 campagnedoelstellingen, nu gelukkig samengevoegd tot 6. Maar nadat je de keuze hebt gemaakt, moet je nog minstens 50 andere keuzes maken.

 

Door keuzes die je maakt kunnen je resultaten enorm verschillen. Het is net alsof je een bom probeert te ontmantelen en moet beslissen welke draad je moet doorknippen… maar je moet het 50 keer achter elkaar doen.

 

Geld over de balk gooien

Meta kent het probleem. Hun jaarlijkse advertentie-inkomsten bedragen ruim 100 miljard euro. Er lopen best veel mensen rond die hier verstand van hebben. 

 

Hun idee is om je de mogelijkheid te geven om je bericht te ‘’boosten’’. Het ziet er heel simpel en effectief uit. Je advertentie staat online en het bereikt mensen, maar toch is het niet zo. 

 

Er zitten nadelen aan waardoor het meer een eenvoudige manier is om geld uit te geven zonder te beseffen dat je geld over de balk gooit.

 

Ja, als je een bericht een boost geeft, krijg je meer exposure. Maar je mist eigenlijk alles wat Meta zo’n geweldige manier maakt om klanten te krijgen:

  • Je bent beperkt tot alleen de berichttypen die bestaan ​​voor organische berichten

  • Je kunt een bepaalde doelgroep niet effectief bereiken 

  • Je kunt geen vierkante foto's toevoegen, de kop of beschrijving aanpassen

  • Je kunt de advertentie niet zowel op Facebook als op Instagram weergeven


Het gebruik van een gepromote post om klanten te bereiken is hetzelfde als het proberen om een wielerwedstrijd te winnen met een kinderfiets met zijwieltjes.

 

Trek klanten aan zonder veel geld uit te geven

Door de tool Meta-advertenties te gebruiken bereik je meer succes. Het geeft je meer opties, meer specificaties en vooral... VEEL meer resultaten. 

 

 Een van de beste dingen aan meta-advertenties is dat je het kan gebruiken en resultaten kunt behalen zonder een fortuin uit te geven.

 

Gedrukte advertenties, televisie advertenties, influencer-marketing… ze vereisen allemaal dat je een hoop geld uitgeeft zonder enig idee te hebben of het werkt. Voor je het weet, ben je duizenden euro’s kwijt en heb je de naald op geen enkele manier verplaatst.

 

Meta-advertenties zijn anders.

 

Je bepaalt precies wat je elke dag, week of maand aan Meta-advertenties wilt uitgeven. En je kunt de resultaten regelmatig controleren om te zien of het de goede kant op gaat.

 

Na je eigen werk doen, is marketing een extra fulltime baan wat je er bij krijgt. Geef het uit handen en laat ons jouw marketing doen. Zo kan jij je focussen op waar je goed in bent.

 
 
 

Comments


Neem contact op voor een gratis consult

bottom of page