top of page
Zoeken

Dit maakt het verschil tussen winnen en falen.

Bijgewerkt op: 2 okt 2024

Alle advertenties hebben een punt nodig. Ik heb het niet over een filosofisch punt. Ik heb het over een doel. wat je voor ogen hebt en wilt bereiken.

 

Actie

Elke advertentie eindigt met een doel. Het moet ze iets laten doen.

 

Actie, kijk dit, klik dit, plan een afspraak in, koop dit, bel nu.

 

Het maakt niet uit wat het is, zolang het maar een doel heeft. Dit maakt het meteen meetbaar.

 

Drempels

Houdt de drempelwaarde laag. Wat ik hiermee bedoel is dus dat je ze niet te veel eisende dingen vraagt.

 

Met advertenties zet je mensen tot aansporen en moeten ze bepaalde dingen doen, niemand heeft zin om grote taken uit te voeren. Het kost te veel moeite. Mensen zit liever voor de tv te relaxen.

 

Als je ze een kleine actie laat ondernemen zullen ze het sneller doen dan dat ze hun arm moeten laten amputeren.

Wat bedoel ik met grote taken?

 

‘’krijg een miljoen euro naar je bank gestort, het enigste wat je moet doen is een nier afstaan’’.

 

Dat is een hele grote taak om uit te voeren.

 

Ze moeten hun nier laten verwijderen, het in een envelop stoppen, naar je toe sturen, en hopen dat zij hun geld ontvangen. Dan nog na te denken over de pijn en gevaren wat het zal doen.

 

Dat is een hoge drempelwaarde.

 

Bedenk ook geen offer om 30 minuten met jou te bellen. Er gaan verschillende dingen door hun hoofd heen om het af te wijzen:

  • Wie ben jij?

  • Wat kan ik hiermee?

  • Is dit het wel waard?

  • In de tijd dat ik hier mee bezig ben kan ik ook de nieuwe serie kijken op Netflix.

 

Ze moeten in je geloven dat jij de gene bent die hun kan helpen.

 

Kleine stapjes

We beginnen met een lage drempel.

 

Zie het als een date. Bij de eerste date vraag je ook niet meteen iemand ten huwelijk, meestal dan.

 

Begin door bijvoorbeeld hun mail te vragen om iets op te sturen.

 

Het kan een video zijn van 2 minuten, en dan bedoel ik dus zeker niet een van 2 uur. Op het einde van je video kan je ze weer laten aantreden om actie te ondernemen.

 

Ze zullen sneller ja zeggen als je begint met een goed en duidelijke doel.

 

Adverteren zonder doel doen we niet meer, of je moet 600 miljoen euro in je budget hebben. Als je het niet hebt, wil je het waarschijnlijk op mijn manier doen. Waar je daadwerkelijk een antwoord mee krijgt en je advertentie meetbaar is.

 

P.S. Marketing is een taak wat veel tijd kost. We begrijpen dat je meer dingen hebt om aan te denken. Laat ons jouw marketing regelen, zo kan jij je focussen op de rest.

 
 
 

Comments


Neem contact op voor een gratis consult

bottom of page