Een makkelijke manier voor meer blije clienten
- Jordy Gerritsen
- 3 apr
- 1 minuten om te lezen
Een snelle manier om je klanten blij te maken is door te stoppen met schrijven als een middle manager of een AI zonder een prompt.
Je ziet het tegenwoordig op elke website.
Denk aan het krijgen van een brief van de overheid. Waarom is het altijd onleesbaar? Het gebruikt altijd een archaïsche, gecompliceerde, legaal klinkende taal die niemand echt begrijpt of fijn vindt.
Voor welke reden dan ook denken we dat we zo professioneel mogelijk moeten klinken. Dus gebruiken we dezelfde taal op onze websites en het brengt mensen alleen maar in de war.
Een simpele manier om blije klanten te krijgen is dus om over je website te gaan, over je mail te gaan, en naar je berichten die je uitzendt. Lees ze hard op en vraag jezelf af.
‘’Zal een mens dit zeggen tegen een andere mens in een echt gesprek?’’
Is het antwoord nee? Of twijfel je? Herschrijf het.
Schrijf alsof je tegen een echt mens praat. In tegenstelling wat vaak wordt gedacht, zijn onze cliënten echt mensen. Ze waarderen het als je ook zo tegen ze praat.
Tot snel,
Jordy
P.S. Ik help bedrijven zoals die van jou met het schrijven van content wat wel pakt. Wil jij dat ik een kijkje neem naar jouw bedrijf? klik dan hier en vul het formulier in.
Ik zal contact met je opnemen, vragen stellen en kijken of we een goede match zijn.
Comentários