top of page
Zoeken

Hoe je advertenties, rapporten, blogposts en scripts schrijft die VERKOPEN

Bijgewerkt op: 2 okt 2024

Het Pareto-principe stelt dat 20% van de online content 80% van de views krijgt.

 

Dit werkt met marketing net iets anders.

Het is eerder zo dat 5% van de content 95% van de views krijgt.

Weet je waarom?

Omdat de meeste content niet goed is.

Repetitief. Cliché. Droog als je tong wanneer je wakker wordt met een enorme kater.

Dus dit is wat je moet doen om je content in die epische 5% te krijgen in plaats van in de vergeten 95%.

Het geheim om content te creëren die VERKOOPT (zonder irritant, slordig en verkoopsgezind te zijn)

De eerste stap is simpel. We moeten stoppen met schrijven als een natte noedel. Injecteer wat dynamiet in onze tekst.

Wat is de beste manier om dat te doen?

Schrijf alsof je een gesprek hebt met een goede vriend. Houd het casual, houd het echt. Zoals ik hier doe.

Schrijf alsof je aan een bar zit, een praatje maakt en met een ander mens praat.

Dat betekent veel korte, krachtige zinnen. Af en toe kan een zin langer duren, zoals deze, maar de meeste zullen kernachtig, snel en to the point zijn.

Breek die eindeloze paragrafen van Tolkien-formaat op. Daar heeft niemand tijd voor!

We moeten het GEMAKKELIJK maken om te lezen, gemakkelijk om doorheen te bladeren.

Gebruik vlijmscherpe haken die je lezer grijpen en niet meer loslaten

Er zijn geen twee manieren om het te doen, je moet je lezer aan de haak slaan EN hem in die positie houden. ⠀

 

Maak het onmogelijk om je spullen weg te leggen. Laat hem die eerste zin lezen en dan de volgende… en de volgende… en de volgende… totdat hij bij het einde is, hijgend naar adem.

Dus laten we dit allemaal niet doen

"We zijn echt goed in wat we doen en de concurrentie is slecht en we zijn al 20 jaar in business en we geven echt om jou als klant."

Dat spul is zwakker dan een veganistische bodybuilder. Het is wat je concurrenten zeggen. Het is voorspelbaar. Maar het ergste van alles?

Het is saai. En saai betaalt de rekeningen niet in contentland.

Wanneer mensen voor het eerst op je artikel terechtkomen, zijn ze nog niet klaar om zich te committeren. Ze bladeren gewoon door het menu en kijken of er iets hun aandacht trekt.

Het is aan jou om je koppen, subkoppen en paragrafen te gebruiken om ze te VERKOPEN om te blijven en meer te lezen.

Nogmaals, dat is precies wat ik hier doe. Subkoppen die delen van het verhaal onthullen en die de belangrijkste punten raken. Maar dit is de echte geheime saus:

Je moet het helemaal om HEN laten draaien.

De lezer. Maak HEN de ster van de show.

Niemand geeft een moer om ons. Iedereen geeft om zichzelf.

Pas als ze geloven en begrijpen dat je ze echt probeert te helpen, zijn ze klaar om je verhaal te horen.

Dus houd het lasergericht op hoe het lezen van jouw spullen HEN zal helpen.

Sla de bullshit over tijdens het schrijven

Ga rechtstreeks in op mogelijke bezwaren en problemen.

"De consument is geen idioot.’’

 

Noem wat ze waarschijnlijk denken en ontkracht het vervolgens met logica, empathie en harde feiten. Wees gewoon eerlijk tegen mensen.

Ik wilde het ook hebben over Call to Actions, maar dat verdient echt een eigen artikel. Dus dat zullen we in een toekomstige aflevering bespreken.

P.S. Als je wilt dat ik je hierbij helpt, of je spullen schrijf, of je helpt om betere spullen te schrijven... dat kan!

Neem vandaag nog contact op met ons bureau. Als we goed bij elkaar passen, zal ik persoonlijk naar je bedrijf en je marketing kijken, een strategie bedenken van wat ik anders zou doen en dit uitgebreid met je bespreken tijdens een gesprek. Geen kosten, geen verplichtingen. Als je wilt samenwerken, zal ik je precies vertellen hoe dat werkt, als je niet wilt samenwerken is dat ook prima. Geen harde verkoop, geen druk, geen vervelende verkooptactieken.

Klinkt dat goed? Vul dan dit formulier in: https://www.jomiemarketing.nl/gratis-consult

 
 
 

Comments


Neem contact op voor een gratis consult

bottom of page