top of page
Zoeken

Hoe schrijf je een advertentie die je nieuwe klanten oplevert (deel 1)

Bijgewerkt op: 2 okt 2024

De meeste advertenties zijn niet goed in het binnenhalen van klanten.

Sommige advertenties zijn grappig. Sommige advertenties zijn filmisch (wat dat ook mag betekenen). Sommige advertenties zijn memorabel.

Maar als ze geen klanten opleveren... wat maakt het uit?

In dit artikel laat ik je zien hoe je een advertentie schrijft die klanten oplevert, leads oplevert en producten verkoopt. Laten we beginnen:

Wat je NIET moet doen bij het schrijven van advertenties.

Laten we beginnen met een basisprincipe. Als ik je iets aan je wilt verkopen, wat dan ook, zou ik dan:

 

  • Verkleed gaan als clown zodat ik je eerst aan het lachen kan maken?

  • Neem een ​​schattig dier mee, zoals een puppy of een kitten, om de verkoop te vergemakkelijken?

  • Speel luide, luide muziek af en gebruik epische visuele effecten en cinematografie?

  • Wees extreem vaag en ondubbelzinnig over wat ik je probeer te laten kopen?

Als je op alle bovenstaande vragen NEE hebt geantwoord, zijn we goed op weg.

Want dat is precies wat je niet zou doen om iemand iets te laten kopen.

De eerste stap om een ​​winnende advertentie te schrijven

Wat doen we dan in plaats daarvan?

We zien onze advertentie als een verkoper.

 

Stel dat we een goede prospect voor je product of dienst spotten en we besluiten een verkoper te sturen... wat zou je willen dat hij zegt? Wat zou hij vragen? Welke argumenten zou hij gebruiken om de prospect tot actie aan te zetten?

Laten we dit proberen met een voorbeeld en zeggen dat we chiropractische zorg verkopen.

Het eerste wat we doen is een simpele vraag stellen: 'Wie is een goede prospect hiervoor?'.

Laten we zeggen dat 'iemand met rugpijn' een goede prospect is.

 

Nu sturen we onze hypothetische verkoper naar deze hypothetische prospect. Wat zegt hij?

"Doet je rug pijn?"

Het probleem van de lege pagina overwinnen wanneer je winnende advertenties schrijft

Wanneer je begint met schrijven, is het altijd ontmoedigend om geconfronteerd te worden met een lege pagina. Een wit vel papier dat je recht in het gezicht staart en je uitdaagt om het te vullen met iets nuttigs.

Daarom houden we het simpel. We beginnen gewoon met de vraag of ze een goede prospect zijn voor onze service. Hier zijn enkele voorbeelden:

"Bent u een bedrijfseigenaar en wilt u meer klanten aantrekken?"

"Heeft u last van uw rug?"

"Wilt u de komende weken wat gewicht verliezen?"

"Wilt u uw golfswing verbeteren?"

"Wilt u gemakkelijk en moeiteloos vrouwen aantrekken?"

We beginnen eenvoudig, omdat eenvoudig werkt. Het gaat om de kern van de zaak. En dat is wat we proberen te doen.

Dit is een geweldig begin voor uw winnende advertentie. In deel 2 gaan we hierop voortbouwen en onze advertentie verder uitwerken.

 
 
 

Commentaires


Neem contact op voor een gratis consult

bottom of page