top of page
Zoeken

Massamarketing werkt niet. Doe in plaats daarvan dit:

Bijgewerkt op: 2 okt 2024

Snelle vraag: wie is uw ideale klant?

 

Veel bedrijfseigenaren beantwoorden die vraag met een variatie van:

 

'Iedereen met een hartslag en het geld om mij te betalen'.

 

Twee problemen daarmee:

 

  1. Je richt moeilijk op een goed doelgroep.

  2. Het werkt alleen als u een onbeperkt marketingbudget hebt.

 

Als we iedereen willen bereiken die aan de beschrijving voldoet, dan is een paar miljoen euro een mooi begin voor onze marketingcampagne.

 

Maar wat als u werkt met een marketingbudget dat lager is?

 

Nou, dan is dit artikel iets voor u!

 

Waarom Carpet Bomb Marketing niet werkt.

 

We zijn allemaal opgegroeid met het kijken naar massamarketing. Coca Cola, McDonalds, Apple. Deze bedrijven zijn zo bekend dat het bijna moeilijk is om een ​​wereld zonder hen voor te stellen.

 

Dan starten we ons eigen bedrijf. En we realiseren ons dat we de middelen missen om onze marketing te doen zoals Coca Cola. We hebben simpelweg niet het budget om de markt te verzadigen met onze boodschap.

 

Je slogan of logo bombarderen werkt niet, tenzij je een miljardenbedrijf bent. Het is ook niet de manier waarop één van deze grote merken is begonnen.

 

Ik durf zelfs een flinke som geld op te verwedden dat elk groot merk dat je kent, is begonnen met hetzelfde mechanisme.

 

Ze hebben een RSO bedacht. Een Rock Solid Offer. Een aanbod dat rechtstreeks aansluit bij hun ideale klanten. De mensen die ze identificeerden als perfecte klanten voor hun product of dienst.

 

Effectieve marketing hangt af van dat concept en dat concept alleen. Kun je je RSO onder de aandacht brengen van de juiste mensen?

 

Dynamiet Marketing met je RSO

 

Ik zag onlangs een documentaire over iets dat 'blast fishing' of 'dynamiet vissen' wordt genoemd. Sommige mensen (ik geloof dat het in Tanzania was) kwamen erachter dat vissen een stuk makkelijker was als je gewoon een staaf dynamiet in het water gooide.

 

Dynamiet gaat af, vissen worden gedood of verdoofd door de explosie, je schept ze gewoon op. Geen behoefte aan vislijnen of aas of dergelijke dingen.

 

Dat is wat een RSO voor u zal doen in uw markt. Niet alleen zullen uw ideale klanten magnetisch aangetrokken worden tot uw boodschap, als uw aanbod solide is, zult u ook de mensen aantrekken die erover nadenken, met het idee spelen, het overwegen. Dus u zult ALLE vissen vangen.

 

Dus hoe stelt u een RSO samen? Laten we het daarover hebben in de volgende post.

 

Tot snel,

Jordy

 

P.S. Als u wilt weten hoe ik een RSO in uw bedrijf zou implementeren, neem dan gerust contact met mij op. Vul het formulier in en wij zullen contact met u opnemen om te zien of we een goede match zijn.

 
 
 

Comments


Neem contact op voor een gratis consult

bottom of page