Top of Mind Awareness bereiken in uw markt
- Jordy Gerritsen
- 19 sep 2024
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 2 okt 2024
Veel merken en bedrijven hebben top of mind awareness. Denk aan cola en welk merk komt er in u op? Denk aan een zoekmachine en welk merk komt er in u op? Denk aan beroemde tv-programma's en welke programma's komen er in u op?
U hebt deze vragen in uw hoofd beantwoord. Dat is het hele uitgangspunt van Top of Mind Awareness. Denk aan een onderwerp en er staat iets bovenaan de stapel.
Idealiter denkt elke potentiële klant in uw regio aan u als ze denken aan het product of de service die u verkoopt en/of het probleem dat u oplost. Laten we het dus hebben over hoe u dat kunt realiseren:
Een CTA introduceren om de concurrentie te verpletteren
CTA staat voor Call To Action. En het is veruit de beste manier om die felbegeerde top of mind-awareness op te bouwen.
Met een CTA wil je iets laten doen. Dit kan iets kopen, iets lezen, iets kijken, of andere acties te laten ondernemen.
Hoe je een funnel opzet om klanten te vangen
Stel dat je een dienstverlenend bedrijf runt. Dat kan een boekhouding zijn, een makelaardij, een advocatenkantoor of een ander dienstverlenend bedrijf.
Hoe zou je je bedrijf onder de aandacht brengen?
Misschien zou je advertenties plaatsen? Misschien zou je een bord ophangen. Misschien zou je je vrienden en familie vertellen dat je een bedrijf bent begonnen.
Misschien zou je al het bovenstaande doen. Dat zou een geweldig begin zijn.
Voeg daar nu een CTA aan toe en alles wordt krachtiger.
Iets als:
‘download je gratis gids om X te doen’
of
‘vul hier je e-mailadres in en we sturen je de beste manier om Y te doen’
of
‘stuur ons vandaag nog een sms en we vertellen je precies hoe je Z moet doen’.
Iets dat hen een reden geeft om te reageren. Een reden om hun hand op te steken en te zeggen:
“Ja, neem gerust contact met me op”.
Hoe je de reclame voor je kleine bedrijf direct kunt upgraden
Een CTA toevoegen maakt alles beter. Hiermee kun je zowel klanten aantrekken die nu klaar zijn om te kopen, en klanten die er nog over nadenken. Je bouwt een lijst op, een kudde mensen die geïnteresseerd zijn in wat je ook verkoopt. Je bouwt marketing kapitaal op voor vandaag EN morgen.
Laten we dus CTA's aan je marketing toevoegen. Het is makkelijk, kost niets en het kan ALLES voor je veranderen.
Tot snel,
Jordy
P.S. Benieuwd hoe ik CTA's in jouw bedrijf zou implementeren?
Neem vandaag nog contact op met ons bureau. Als we een goede match zijn, bekijk ik persoonlijk uw bedrijf en uw marketing, bedenk ik een strategie van wat ik anders zou doen en bespreek ik dit uitgebreid met u tijdens een gesprek.
Geen kosten, geen verplichtingen.
Als u wilt samenwerken, vertel ik u precies hoe dat werkt, als u niet wilt samenwerken is dat ook prima. Geen hard selling, geen druk, geen vervelende verkooptactieken.
Klinkt dat goed? Vul dan dit formulier in: https://www.jomiemarketing.nl/gratis-consult
Comments